Herkkä Snacks

Otimme linssit ja teimme niistä hauskempia

Herkkä Snacks

Otimme linssit ja teimme niistä hauskempia

Stage
Pre-revenue, Expansion
Business Model
B2B, B2C
Industries
Manufacturing

Overview


Sipsihyllyn uniikein ja monipuolisin tuote. Herkkä, koska mä voin!

Tarinamme alkaa Delhin pölyisiltä kaduilta, eksoottisten katuruokakojujen ääreltä vuonna 2018, kun ruokakulinaristimme Janne oli makumatkalla Intiassa.

Vilkkaassa ja kaoottisessa maassa sijaitsee myös maailman seitsemäs ihme, Taj Mahal. Tuolla reissulla Janne löysi kuitenkin vielä yhden ihmeen lisää – uppopaistetut linssit, joissa maistui tulisuus, eksoottisuus ja rapeus.

Katuruokakojussa tarjottu herkku teki Janneen niin lähtemättömän vaikutuksen, että reseptiä oli pakko päästä kokeilemaan myös kotona. Muutamien kokeilujen jälkeen resepti oli kohdillaan, ja brändi nimeltä Herkkä oli syntynyt. Mielessä alkoi pyöriä ajatus tuotteen myymisestä. Jannella oli nyt peliväline; enää puuttuivat pelikaverit. Iso pyörä lähtikin nopeasti pyörimään, kun vanha jääkiekkokaveri Eetu maistoi linssejä ensimmäisen kerran. Pian mukaan hyppäsi vielä Eetun koulukaveri Mikko ja kolmestaan lähdimme viemään Herkän ilosanomaa eteenpäin. Ajan kuluessa Mikko kuitenkin jättäytyi porukasta pois ja mukaan tulivat Herkän muijat, Johanna ja Kukka.

Koko porukkamme omaa vankan urheilutaustan ja olemmekin kaikki enemmän tai vähemmän luovia urheilu-ukkoja ja -akkoja. Haluamme tuotteemme kautta tuoda esille, että herkkyys on voimavara. Makunystyröitä hellivä linssivalmisteemme tukee ekologisia ja eettisiä arvoja ja tahdommekin peräänkuuluttaa, että me olemme hyvisten puolella!

Founders


Janne Suomi

Eetu Patronen

Kukka-Maaria Halme

Johanna Rita

Contact Information


Info@herkkasnacks.fi

Media